Pengurusan Kokurikulum PKB

1. WAN MUHAMMAD MARZUDI BIN WAN MUHAMMAD (Ketua Jabatan Sukan, Kokurikulum & Kebudayaan) 2. MAZLAN BIN AMBAK (Ketua Kursus Kokurikulum 1) 3. HASMADI BIN AB.AZIZ (Ketua Kursus Kokurikulum 1) 4. BAZLINA BT BAKRI (Pegawai Belia & Sukan-Dalaman) 5. WAN ROZAIMIE BIN WAN MAMAT (Pegawai Belia & Sukan-MSP) 6. MUNEERAH BT HULAWI ( Setiausaha JSKK)

JSKK PKB

KURSUS KOKURIKULUM-Kelab/Persatuan/Sukan/Uniform untuk pelajar semester SATU dan DUA. Pendaftaran Kursus KoKurikulum. Saluran 1-Pelajar memilih kelab SUKAN di semester 1(berkredit) dan Kelab Persatuan di semester 2 (berkredit). Saluran 2- Pra syarat unit uniform di semester 1 (berkredit) Unit Uniform semester 2 ( berkredit) Unit Uniform semester 3, 4 hingga 6 (sokongan pangkat). Pelajar semester SATU digalakkan menyertai Pasukan Unit Uniform di semester satu sebagai Pra Syarat untuk ke semester DUA sekiranya memilih saluran 2. Jabatan Sukan,Kokurikulum & Kebudayaan PKB hanya membuka 4/9 unit uniform iaitu Askar Wataniah/Relasis/Pispa/Pengakap. Sebarang pertanyaan sila datang ke JSKK

Thursday, July 25, 2019

Penyertaan Team paintball PKB ke Kejohanan paintball Eclipse Paintball Series 2019 Leg 3


TEAM PAINTBALL PKB sekali lagi  membawa nama Politeknik Malaysia dalam arena sukan paintball ke peringkat International dengan menyertai  Balik Pulau International Open Paintball Tournament pada 13-14 julai 2019.

Setelah mengharungi saingan sengit PKB berjaya melangkah ke Separuh akhir dan tumpas. Walaubagaimanapun dalam penentuan kedudukan tempat ketiga dan keempat PKB berjaya menumpaskan tuan rumah PBPP Resistance dengan mata 2-1 dan berjaya mendapat tempat ketiga seterusnya membawa balik medal dan wang tunai sebanyak RM1000.00





Kemenangan ini menjadikanteam PKB lebih bersedia untuk mengharungi EPS GrandFinal di Kuching Sarawak pada 31 Ogos hingga 1 September 2019 sekiranya mendapat kelulusan dari Pengarah PKB.

No comments:

Post a Comment