Pengurusan Kokurikulum PKB

1. WAN MUHAMMAD MARZUDI BIN WAN MUHAMMAD (Ketua Jabatan Sukan, Kokurikulum & Kebudayaan) 2. MAZLAN BIN AMBAK (Ketua Kursus Kokurikulum 1) 3. HASMADI BIN AB.AZIZ (Ketua Kursus Kokurikulum 1) 4. BAZLINA BT BAKRI (Pegawai Belia & Sukan-Dalaman) 5. WAN ROZAIMIE BIN WAN MAMAT (Pegawai Belia & Sukan-MSP) 6. MUNEERAH BT HULAWI ( Setiausaha JSKK)

JSKK PKB

KURSUS KOKURIKULUM-Kelab/Persatuan/Sukan/Uniform untuk pelajar semester SATU dan DUA. Pendaftaran Kursus KoKurikulum. Saluran 1-Pelajar memilih kelab SUKAN di semester 1(berkredit) dan Kelab Persatuan di semester 2 (berkredit). Saluran 2- Pra syarat unit uniform di semester 1 (berkredit) Unit Uniform semester 2 ( berkredit) Unit Uniform semester 3, 4 hingga 6 (sokongan pangkat). Pelajar semester SATU digalakkan menyertai Pasukan Unit Uniform di semester satu sebagai Pra Syarat untuk ke semester DUA sekiranya memilih saluran 2. Jabatan Sukan,Kokurikulum & Kebudayaan PKB hanya membuka 4/9 unit uniform iaitu Askar Wataniah/Relasis/Pispa/Pengakap. Sebarang pertanyaan sila datang ke JSKK

Tuesday, November 15, 2016

Gunong Stong Challenge 2016

Tanggal 7hb Nov 2016 dikala hujan turun renyai-renyai. Team USKK PKB telah menyahut cabaran untuk mendaki Gunong Stong yang ketinggian 1,422 m dari aras laut.
Pengarah Program Gunong Stong Challenge 2016 En Muhamad Anuar Seman merupakan pensyarah di Jabatan Perdagangan PKB yang juga Penolong Pegawai Kokurikulum USKK PKB telah membuat persediaan dengan membuka hebahan kepada pelajar PKB yang berminat setelah mereka selesai menghadapi peperiksaan akhir. Seramai 21 orang pelajar dan 9 orang pensyarah telah mendaftar untuk mengikuti pendakian ini.
Segala persediaan telah dibuat iaitu memohon kebenaran dengan Pejabat Hutan Jajahan Tanah Merah untuk dapat  Kebenaran dan Permit Masuk. Surat makluman kepada Balai Polis Dabong serta jurupandu yang bertauliah.
Walaupun laluan trek yang agak licin namum semua peserta cekal dan bersemangat hingga sampai ke puncak Stong. Tahniah kepada semua peserta.




No comments:

Post a Comment